FANDOM

Kra, czyli Jack Carmichael - główny bohater książki ,,Zwierzomówcy: Znak Pająka". Jest kruczarzem po swej matce, Elizabeth Carmichael.

Biografia

Dom

Kra do piątego roku życia mieszkał ze swymi rodzicami. Przerwał to Tkacz Sieci, chcąc wyeliminować linię zwierzomówców tej rodziny i przychodząc do domu Carmichaelów. Elizabeth, chcąc ratować syna każe krukom opiekować się nim, po czym ptaki razem z nim odleciały. Od tamtej pory żył z nimi, zdobywając jedzenie na ulicach Blackstone.

Dzieciństwo z krukami

Przez osiem lat Kra wychowywały kruki, znikały i pojawiały się: Ostrodziób, Golas, Jednonogi Kulas, Czarnulka a w książce pojawiają się dwa najnowsze: Ponurak i Krzykacz. Jeden z ptaków był przy nim całe osiem lat - białopióry Śnieżek. Mieszkał z nimi przez cały czas. Ten okres kończy się, gdy z więzienia ucieka trójka więźniów, zwanych Brytan, Mamba i Hełmiec.

Przyjaźń z Lidią

W ciemnym zaułku Kra razem ze swymi krukami z dachu pobliskiego budynku obserwują, jak więźniowie spotykają zarządcę więzienia - ojca Lidii, pana Strickhama. Uciekinierzy powalają mężczyznę, a Brytan zaczyna go dusić, lecz wtedy zjawia się Lidia i krzyczy, by zostawić jej ojca. Pan Strickham zostaje puszczony, natomiast Brytan swą uwagę przenosi na Lidię. Kiedy ją unosi w górę, Kra każe swym krukom atakować.

Wzamian za bohaterski wyczyn, Lidia przyszła do gniazda Kra i zaprosiła go na obiad do jej domu. Chłopak początkowo nie ufa dziewczynie, lecz zgadza się po jakimś czasie.

Podczas obiadu staje się nieszczęście - przez wentylację do domu dostaje się wąż. Benek, pies Lidii zostaje śmiertelnie ukąszony i umiera w rękach swej pani. Kra zaczął śledztwo w tej sprawie, dlatego razem z Lidią idą szukać w bibliotece.

Szukają pająka z koślawą literą "T" na odwłoku. Pojawił się on w śnie Kra oraz na piersi Brytana w formie tatuażu.

Morderstwo pani Wallace

Dwójka przyjaciół prosi bibliotekarkę, panią Wallace, by poszukała jakichś informacji na temat niezwykłego pająka. Kobieta zgadza się, a dzieci odchodzą.

Jakiś czas później Kra wraz z Lidią wracają. Biblioteka jest zamknięta, więc weszli tylnym wejściem. Na ścianie budynku widniało graffiti przedstawiające owego pająka. W bibliotece znajdują Panią Wallace - otoczoną sieciami, martwą. Lidia chce dzwonić na policję, lecz kabel od telefony został przecięty.

Przyjaciele zauważyli, że martwa kobieta trzymała coś w ręku. Była to karteczka z pająkiem narysowanym wcześniej przez Lidię, by pomóc bibliotekarce odnaleźć jakieś informacje jego dotyczące. Pod nim napisane było Quaker.

Wtedy pojawiają się zbiegli zwierzomówcy. Przyjaciołom na szczęście udaje się uciec.